03. July 2017 · Comments Off · Categories: Babysteps painonpudotus, Lihavuus

Olen kirjoittanut täällä painonpudotusprosessistani. Ajatus oli että keskittyisin ensin liikuntaan ja kehoni liikkuvuuden parantamiseen. Ikävä kyllä elämä ei yleensä mene suunnitelmien mukaisesti ja minulla paljastui toukokuussa vakava sairaus. Vaikka sairaus on lääkkeiden ansiosta hallinnassa, se on silti vaikuttanut jaksamiseeni aika paljon enkä jaksa läheskään yhtä paljon kun ennen. Yritin muutaman viikon mennä samaa tahtia kun ennen, mutta jouduin luovuttamaan ja toteamaan että en jaksa.

Nyt on siis tarpeen tehdä muutos strategiaan. Toki pyrin liikkumaan niin paljon kun jaksan, mutta vailla paineita ja vailla tulostavoitteita. On siis aika keskittyä ruokaan. Minulla oli alun perin tarkoitus että painonpudotuksen toisessa vaiheessa keskityn syömään pienempiä annoksia, säännöllisemmin ja välttämään liian pitkiä taukoja ruokailujen välillä. Tämä on siis nyt tämän kesän tavoite. Annoskoot ovat helposti liian isoja ja huomaan usein että otan aivan turhan suuria annoksia tai että otan vanhasta tottumuksesta lisää vaikka olen jo täynnä. Sitten ahdan itseeni liikaa ruokaa ja tuloksena on huono olo. Työpäivinä minun on helpompi pysyä tietyssä aikataulussa, mutta vapaalla huomaan helposti illalla etten ole syönyt mitään kunnollista koko päivänä.

Aion ottaa nyt näiden ruokatottumusten muokkaamisen kanssa hyvin rauhallisesti. Ensinnäkin olen tosiaan vielä kaukana terveestä ja sen lisäksi minulla on aika paljon stressiä aiheuttavia asioita elämässäni nyt. Mutta nyt on aika siirtyä vaiheeseen kaksi ja laittaa perusruokailu kuntoon! Ja lisätä liikuntaa pikkuhiljaa kuntoa ja itseäni kuunnellen.

pic21

 

Comments closed.

%d bloggers like this: